maanantai 20. lokakuuta 2014

Paras perjantai päivä

15.10

Keskiviikko, kirjoitin blogiani ja sitten rupesin miettimään ja tutkimaan miten saisin lomakkeen rakennettua. Kokeilin erilaisia koodeja ja yritin itse tajuta miten ne toimivat. Toimivan lomakkeen teko tässä nimittäin vaatii PHP:tä, siihen ei koulussa hirveästi ehditty tutustumaan tai oikeastaan mihinkään muuhunkaan kunnolla.

Päivä meni PHP:n tutustuessa ja erilaisten ratkaisujen kokeilemisessa.


16.10

Torstai päivä, tänään tulimme pulituntia aikaisemmin kuin yleensä koska meidän piti mennä katsomaan Draama-pajan yhtä näytelmää jonka he esittävät yhdessä Koulutuskeskus Salpauksen "tukikohdassa", he he he... Tarkoituksemme oli kuvata koko esitys, tai no graafisen suunnittelun tyypit sen kuvasivat me webbipuolella olevat vain tulimme katsomaan. Ystäväni Otto kun hän on Draama-pajassa oli tietysti esityksessä mukana, hän tuli luokseni kysymään mitä me siellä puuhasimme ja tietysti kerroin hänelle että me tulimme katsomaan ja kuvaamaan esitystä. Otto myös varoitti minua siitä että esityksessä on riita-kohtaus... Voi kettu... No onneksi hän sentään  varoitti minua joten menin istumaan kauimmaiseen  ja yksinäiseen nurkkaan jossa hukutin itseni omaan pikku fantasia maailmaani enkä katsonut näytelmää ollenkaan. Riita-kohtauksey näytelmissä jotka kuvaavat parisuhde draamaa muistuttavat minua liikaa lapsuudesta...

Näytelmän jälkeen menimme takaisin töihin, jatkoin PHP-koodi kokeilujani ja siinä meni loppupäivä.


17.10

Perjantai, aamu alkoi aika normaalilla tavalla ja ajattelin kirjoittaa blogia mutta ilmeisesti tänään käytämme kaiken aikamme muiden pajojen kanssa videopeleistä puhumiseen. Menimme istumaan Draama-pajan tiloihin kuuntelemaan kiltisti tämän koko homman suunnitelijaa/vetäjää/ohjaajaa. Meidän pajamme meni hieman myöhässä sinne ja missasimme hänen puheensa peli-addiktiosta, mutta minä ehdin jo ennen tätä tapahtumaa joskus muutama kuukausi sitten tutkimaan peli-addiktiota joten en usko että hän mainitsisi jotain mitä en jo siitä tietäisi. Kerronpa sitten tämän: sellaista asiaa ei ole olemassakaan kuin "peli-addiktio" ainoastaan "peli-kompulsio", googlettakaan "kompulsio" jos ette tiedä mitä se tarkoittaa.

Seuraavaksi puhuimme eri peli genreistä ja muista pikku asioista jotka liittyivät pelehin, valitettavasti tämän tapahtuman pitäjä teki aika pahan virheen ja kutsui meitä jotka pelaamme pelejä ainakin parituntia päivässä nimityksellä "Gamer". Kerronpa jännän faktan, osa meistä inhoavat sitä nimitystä kun taas osa taas pitää sitä nimitystä ylpeyden aiheena. Tämä pitäisi ottaa huomioon koska se voi olla loukkaava muita kohtaan.

Sitten saimme mahdollisuuden kertoa vähän mitä pelejä me pelaamme, kaikki mainitsivat pelejä joita he ovat pelanneet tässä lähiaikoina. Minä olisin kertonut koko peli-kirjastoni mutta se veisi liikaa aikaa joten mainitsin vain kaksi peliä joita muutama päivä sitten pelasin. Mainitsin Devil May Cry:n ja Bayonetan koska niiden "Advanced Techniques" harjoittelin viimeksi. Sitten tämä ohjaaja kysyi minulta mikä se "Bayonetta" on koska hän ei ole kuullut siitä. Kysymys johon on vaikea vastata ottaen huomioon minkälainen peli se on... Vastasin että vähän niin kuin Devil may Cry paitsi että yritämme pelissä tappaa enkeleitä mahdollisimman kauniisti ja brutaalisti.

Tämän jälkeen meidät jaettiin ryhmiin ja saimme tehtäväksi suunnitella videopelin. Ensin hieman tutustuimme tiimi tovereihimme jonka jälkeen mietimme minkälaisen videopelin haluaisimme tehdä. Saimme myös kaksi korttia joissa luki mitä pelissämme pitää ehdottomasti olla, meitä siis vähän sidottiin myös mutta ei pahasti. Kortit jotka nostimme luki että päähenkilömme on oltava nainen ja että pelimme pitää kehittää luovuutta jollain tavalla. Mielenkiintoista... Koska suunnittelimme peliä minä otin ohjaajan roolin ryhmässämme ja jaon kaikille heidän tehtävänsä. Ryhmässämme oli minun lisäkseni 4 muuta, annoin kahdelle heistä tehtäväksi piirtää ja suunnitella naispäähahmomme, yksi saa miettiä miten pelimme mekaniikat kehittävät luovuutta kun taas yksi saa auttaa minua tarinan kirjoittamisessa.

En aio kertoa minkälaiseen peliin päädyimme koska idea jonka yhdessä kehitimme on itse asiassa niin hyvä että haluan pitää sen nyt salassa ulkopuolisilta jotta voin joskus itse rakentaa testi version siitä. Kertoisin kyllä mitä muut ryhmät saivat tehtyä mutta nekin ideat ovat niin hyviä että salassa nekin pidän jotta voin rakentaa niistä testiversiot, olen pahoillani että olen näin itsekäs.

Päivä siinä meni hurahtaen ja kivaa oli, päästiin tämän jälkeen kotiin viikonlopun viettoon.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti